Doğum ve Bebek Fotoğrafçılığı Atölyesi
Hafta içi Salı ve Perşembe Akşamları

Bir mucizenin fotoğrafları nasıl çekilir?

 8 saat , 300  TL 

mart
21
sali
 

Fotoğrafı Düşünmek - Fotoğraf Teorisi Üzerine Notlar
Hafta sonu Cumartesi - Pazar

Fotoğraf çekiyorsunuz, ancak çektiğiniz fotoğrafların üzerine düşünüyor musunuz? Teorisiz pratik olmayacağını bu seminerde göreceksiniz.

 14 saat , 350  TL 

nisan
8
cumartesi
 

Temel Fotoğrafçılık
Hafta içi Salı ve Perşembe akşamları

Fotoğraf çekmenin püf noktalarını öğrenin Hayal ettiğiniz fotoğrafları nasıl çekebileceğinizi görün. Fotoğraf makinanızın hakimi siz olun.

 16 saat , 350  TL 

nisan
11
sali

ETKİNLİKLER

  Etkinlik Takvimi

  Tüm Seminerler

  Temel Fotoğrafçılık

  Fotoğraf İşleme I

  Fotoğraf İşleme II

  Stock Fotoğrafçılığı

  Detaya Giriyoruz - Flaşlar

  Makinamızı Tanıyalım

  Senaryodan Kurguya

  Kompozisyon

  Astro Fotoğrafçılık

  Detaya Giriyoruz - Makro

  Kenya Fotoğraf Atölyesi

  Siyah Beyaz Atölye

  Camera RAW

  Sahne Fotoğrafçılığı

  Doğum Fotoğrafçılığı

  Fotoğrafta Telif

  Mobil Fotoğrafçılık

  Doğa Fotoğrafçılığı

  Lifestyle Fotoğrafçılığı

  Portre Retouch

  Temel Video Çekimi

  Basics of Photography

  Stüdyo Fotoğrafçılığı

  Portfolyo Değerlendirme

  Gece Fotoğrafçılığı

  Fotoğrafçılar için Bilgisayar

  Dışarıda Olmak

  Caz Festivali Atölyesi

  Portre Atölyesi

  Fotoğraf Geliştirme

  AydinlikOda Atölyesi

  İyi Fotoğrafın Sırları

  Fotoğrafı Düşünmek

  Fotografta Görme

  Fotoğraf Külltürü

  Fotoröportaj Atölyesi

  Düğün Fotoğrafçılığı

  Adobe Lightroom Semineri

  Sokak Fotoğrafçılığı

  Rengin Dili

  Akıllı Telefonlar Sokak Fotoğrafçılığı

  Fotoğrafın Temellerı Atölyesi


FAYDALI BİLGİLER

  Işık

  Sizinki Kaç Megapiksel?

  Fotoğraf Makinası Alırken

  Crop Factor

  Perde, Diyafram, Sensor

  Netlik ve Alan Derinliği

  Histogram

  Beyaz Dengesi, Firmware

  Flaşlar

  Dijital Ortamda Renkler

  "Dijital Slayt"ın Yansıtılması

  Fotoğraf ve Müzik

  Fotoğrafta Altın Oran

  Kuş Fotoğrafçılığı


DİJİTAL AKADEMİ

  Hakkında

  Ulaşım

  Melih Özbek Kimdir

Işık

Fotoğrafın hammaddesi ışıktır. Işık olmadan fotoğraf olmaz. Bu nedenle fotoğrafı anlamak için, önce ışığı ve görme mekanizmasını anlamak gerekir.

Işık, “foton” isimli küçük parçacıklardan oluşur. Bir odaya girip ışığı yaktığınızda, ya da dışarıda güneş parlarken, odanın lambasındaki ampulden, ya da güneşten çok sayıda (ama gerçekten çok çok fazla sayıda J)  foton çıkarak etrafımızdaki cisimlere ulaşır. Cisimler üzerlerine düşen  fotonların bir kısmını emer, bir kısmını da yansıtır. Yansıyan bu fotonlar gözümüze geldiği zaman o cisimleri görmüş oluruz.


Işık kaynaklarından çıkan fotonlar, cisimlerin üzerinden yansıyarak gözümüze gelirler ve bu şekilde cisimleri görürüz

Fotonların cisimlerden yansıyıp gözümüze gelmesinin iki önemli sonucu vardır. Bunlar “ton” ve “renk”tir.

Ton (ya da Gri Ton)

Bir cisimden gözümüze ne kadar çok ışık (yani foton) geliyorsa, o cismi o kadar aydınlık görürüz, aynı şekilde ne kadar az ışık geliyorsa, o kadar karanlık görürüz. Yani fotonlar cisimlerin aydınlık  ya da karanlık görünmesini sağlar. Her cisim, üzerine düşen ışığın farklı bir yüzdesini yansıtır. Bu yüzden aynı ışık altında cisimler farklı tonlarda görünler. Fotoğrafçılıkta cismin yansıttığı ışığın yüzde olarak ifadesine “cismin gri tonu” denir.

griton.jpg
cisimlerin tonları ve görünüşlerine etkisi

Ton, fotoğrafçılıkta çok önemlidir. Renkli filmler çıkmadan önce, fotoğraflar sadece tonlardan oluşuyordu. Günümüzde de, siyah beyaz fotoğraf çekmeyi tercih eden tüm fotoğrafçılar, fotoğraflarında sadece tonları gösterirler. Bu yüzden bir fotoğrafçı, istediği fotoğrafları çekmek için ton kavramını mutlaka çok iyi anlamalıdır.

Cisimlerin tonları tüm yüzeylerinde aynı olmaz. Yukarıdaki şekilde, küp şeklindeki cisimlerin bazı yüzeyleri farklı miktarda ışık yansıtır ve farklı tonda görünür. Örneğin gölgede kalan yüzeyden az ışık gelmesi gibi. Bu durum cisimlerin şekillerini, boyutlarını ve derinliklerini algılamamızı sağlar.

Dünyada üzerine gelen tüm ışığı yansıtan (yani %100 gri tona sahip) veya üzerine gelen tüm ışığı emen cisimler bulunmaz (yani %0 gri tona sahip). Dünya üzerinde gördüğümüz tüm cisimler mutlaka ışığın bir bölümünü emer, kalanını yansıtır.   Çevrenizdeki cisimlere bakarak ışığı nasıl yansıttıklarını gözleyebilirsiniz.

Renk

“Gri ton” terimi, cismin rengiyle ilgili değildir, sadece cismin, üzerine düşen ışığın ne kadarını yansıttığını gösterir. Yansıyan ışığın rengiyle ilgili bir fikir vermez. Yani %20 gri tona sahip bir cisim mavi de olabilir, kırmızı da.  Aşağıda farklı tonlarda, ama aynı renge sahip cisimleri görebilirsiniz.

gritonkirmizi.jpg
Cisimlerin renkleri ve tonları birbirinden bağımsız iki özelliğidir.

“Renk” ve “Ton” birbirinden bağımsız özelliklerdir. Cisim çok az ışık yansıtıyorsa, koyu görünür, rengi de kırmızıysa, “koyu kırmızı” görünür. Aynı tona sahip başka bir cisim maviyse o zaman o da “koyu mavi” görünür.  “Ton” kavramı günlük hayatımızda daha çok aynı rengin açıklık ve koyuluklarını anlatmak için kullanılır. Ancak çevremizde renkleri farklı, tonları aynı olan cisimler de vardır. Örneğin beyaz insan teni ortalama %18 gri tonuna sahiptir, yani üzerine düşen ışığın %18’ini yansıtır. Aynı şekilde, sağlıklı yeşil bitkilerin yaprakları da, %18 gri tonuna sahiptir. Masmavi gökyüzü de, %18 gri tonundadır. Bu üç cisim farklı renklerde olmasına rağmen, ışığı aynı oranda geri yansıtırlar.

gritonrenkler.jpg
Aynı tona fakat farklı renklere sahip cisimler

Eğer yukarıda gördüğünüz cisimlerin siyah beyaz fotoğrafını çekerseniz, bütün cisimler aşağıdaki gibi görünecektir.

griton3.jpg
Yukarıdaki farklı renkteki cisimlerin siyah beyaz fotoğrafı

İnsan gözündeki görmeyi sağlayan sinir hücreleri iki çeşittir, bunlar koni ve çubuk hücreleri adını alır. Çubuk hücreleri sadece cisimlerin tonlarını, koni hücreleri de sadece renklerini algılar. Çubuk hücreleri sayıca koni hücrelere göre çok fazladır ve daha hassastır. Bu nedenle ışık azaldığı zaman alaca karanlıkta renkleri göremeyiz, sadece tonları görmeye başlarız.

Fotoğraf makinasında da tonlar ve renkler farklı ayarlarla değiştirilir. Bazı ayarlar sadece renkleri değiştirir, bazıları da renkleri etkilemez, sadece fotoğrafın tonlarını, yani daha aydınlık ya da daha karanlık görünmesini sağlar. Bu ayarları ilerleyen sayfalarda göreceğiz.

Fotoğraf işleme programları da tonlarla renkleri birbirinden bağımsız işler. Bazı ayarlar sadece tonları değiştirirken, bazıları da fotoğrafın aydınlığına etki etmez, yalnızca renklerini değiştirir.

Görüldüğü gibi “ton” ve “renk” kavramları günlük hayatımızda her zaman olan ve fotoğraf çekmek için iyi anlamamız gereken kavramlardır.

Bizi sosyal ağlarda takip edin:

Facebook  Twitter

Etkinlik ve Seminerlerimizden Haberdar Olun

Eğer Dijital Akademi'nin düzenleyeceği seminerler ve etkinliklerden haberdar olmak isterseniz, lütfen ad,soyad ve email adresinizi aşağıya girerek "Gönder" tuşuna basınız.

Adınız
Soyadınız
email adresiniz
 

Onlar Dijital Akademi'yi Tercih Ettiler

Dijital Akademi'den kurumsal düzeyde fotoğraf atölyeleri ya da seminer alarak personel, üye ya da müşterilerinin kişisel ve profesyonel gelişimlerine katkıda bulunan kurumlardan bazıları:


Canon Türkiye


Bilkent Holding


Türk Telekom


Ankara Emniyet Müdürlüğü


Aselsan


Ecologic Travel


Türkiye Bilişim Derneği


Dev Belgesel


Rollhouse


Havelsan Fotoğraf Kulübü


 
 

Her Hakkı Saklıdır. 2009 Melih Özbek Dijital Akademi
Bestekar Sok. No:70/4 Kavaklıdere Ankara
Tel: 0 312 467 3644 - GSM: 0 531 374 3048